Skip to content

Over ons

Een veilige en gezondere wereld. Vanuit die gedachte is Harold van Putten BV in 2000 opgericht. Elke dag dragen we opnieuw ons steentje bij, met brede expertise en volle toewijding.

Op deze pagina

Waarom wij bestaan

Onze missie op deze wereld

Asbest lijkt voor velen verleden tijd. In het nieuws hoor je er vrijwel niets meer over. Dit is echter niet de realiteit. Om ons heen vinden we nog altijd woonhuizen, gebouwen en zelfs industrieën vol met materiaal met deze levensgevaarlijke stof. Want word je hier met regelmaat en veelvuldig aan blootgesteld, dan loop je serieuze gezondheidsrisico’s. Jaarlijks sterven in Nederland ongeveer 700 mensen aan kanker, veroorzaakt door blootstelling aan asbest. Dat aantal moet en zal omlaag. Liever gisteren dan vandaag.

Favicon Harold van Putten
Asbestinventarisatie met volledige toewijding brede expertise passie en precisie

Dit is wat we doen

365 dagen per jaar

Wij speuren asbest of chroom 6 op, inspecteren dit, schatten het gevaar ervan in en begeleiden vervolgens het renovatietraject. Dit doen we met aandacht en passie. We werken zo nauwkeurig als maar kan en helpen daar waar nodig, bij zowel particulieren als bedrijven en (chemische) industrieën – groot en klein. Met meer dan 20 jaar ervaring weten we precies hoe we te werk moeten gaan met elk type object of gebouw.

Dit is wie we zijn

Aangenaam kennis te maken

We zijn flexibel en wendbaar

Omdat we graag met je meedenken en werken.

We werken pragmatisch

We werken doelgericht en efficiënt. Altijd.

We acteren snel

Want veiligheid en gezondheid mag en kan nooit worden uitgesteld.

We zijn mensen-mensen

Van nature zijn we menselijk en persoonlijk.

Onze certificering

Professioneel en goed voorbereid met de nodige papieren op zak

Met bijna 30 jaar ervaring in de wereld van asbest, veiligheid en gezondheid, kunnen we stellen dat we wel weten waar we het over hebben. Daarbij zijn we volledig gecertificeerd en in bezit van de nodige diploma’s:

Voam
TUV Asbestinventarisatie
Stichting Ascert logo

Zo werken wij

Met brede expertise, vol ervaring en toewijding

Eén vaste en dezelfde werkwijze hebben we niet, omdat ieder vraagstuk anders is  en de volle aandacht en flexibiliteit vereist. Wel kun je deze stappen verwachten, wanneer je de handen ineenslaat met HvP.

Via onze website of telefonisch (06 53 25 90 97) kun je een offerte aanvragen. Het is wenselijk om in de aanvraag de huidige situatie al zo helder mogelijk te schetsen. Wat is de aanleiding voor een inventarisatie en wat voor object of pand betreft het?

Na ontvangst van de offerteaanvraag doen we je vaak binnen een dag een passende offerte toe, of komen we in contact om een afspraak te maken om de situatie in kaart te brengen.

Het is niet altijd nodig, maar vaak wel: één van onze inspecteurs komt langs om de huidige situatie in kaart te brengen. Op basis van zijn ingevingen, zijn we vervolgens in staat om een gedetailleerde offerte op te stellen. Uiteraard komt de inspecteur langs in overleg, op een moment dat het je uit komt. Dit kan ook in de avond of in het weekend zijn.

De door ons opgestelde offerte ligt nu in jouw handen. Komt het overeen met je wens en ben je akkoord? Dan kun je ons dit laten weten en gaan wij aan de slag.

In overleg bepalen we wanneer we over gaan tot uitvoering van de asbestinventarisatie. Deze wordt uitgevoerd door een Deskundig Inventariseerde Asbest (DIA). De DIA zal het betreffende pand of object grondig en systematisch nalopen. Van elk verdacht materiaal wordt een monster afgenomen. Dit wordt uiteraard zorgvuldig gedaan, zodat verspreiding van asbest voorkomen wordt. Daarbij maakt de DIA tijdens zijn aanwezigheid meerdere foto’s van het object. Dit is om de situatie te visualiseren in het uiteindelijke asbestinventarisatierapport.

Blijkt tijdens de inventarisatie al dat het (gezondheids)risico van de gevaarlijkste stoffen dermate hoog zijn? Dan wordt dit direct besproken met de opdrachtgever zodat eventuele vervolgstappen meteen genomen kunnen worden. Denk aan het ontoegankelijk maken van het object of het afsluiten van de ruimte.

Alle bevindingen van de asbestinventarisatie, worden samengevoegd in het asbestinventarisatierapport. Hierin vind je onder andere:

  • Of er asbest aan is getroffen ja/nee
  • Hoe groot het risico is
  • Wat de vervolgstappen en -adviezen zijn

Snelheid staat bij ons hoog in het vaandel, en daarom ontvang je het rapport vaak al binnen een dag (afhankelijk van de omvang van het project). Uiteraard is het mogelijk om het rapport samen door te lopen, zodat je eventuele vragen direct kunt stellen.

Indien uit het asbestinventarisatierapport blijkt dat er sprake is van een hoog risico, dan gaan we over tot vervolgstappen. Dit is geheel afhankelijk van jouw wens. Dit zijn je opties:

  1. Je kunt zelf op zoek gaan naar een asbestsaneerder.
  2. Wij kunnen een betrouwbare partij voordragen.
  3. Wij regelen het gehele asbestsanering traject. Dit betekent dat wij een externe asbestsaneerder inschakelen, het overleg voeren met de betrokken overheidsinstanties, en meer. Zo heb je er zelf geen omkijken meer naar.

Kunnen we je verder helpen?

Kom in contact

Op zoek naar vrijblijvend advies of benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Bel ons op 06 53 25 90 97 of vul onderstaand formulier in. We komen dan vaak binnen een werkdag op je bericht terug.

    Velden met een * zijn verplicht

    Back To Top